Svensktalare

Keep our community informed! This forum is for discussing and sharing vore-related information. Post any relevant material and/or links here, and engage in conversations!
Forum rules
This is for general discussion, if you found something you want to post, please use one of the upload forum, if you made something and want to share them, please use the work to be shared forum!

Re: Svensktalare

Postby spanxthanx » Mon Jun 10, 2019 8:57 am

Skulle jag ta och skriva nått här då, jo jag tänkte fråga er som skriver historier/storys här på siten en fråga, tycker ni också att engelskan är mer uttrycksfull än svenskan? Jag menar att man har fler synonymer att välja mellan, synonymer med olika nyans. En del har kanske listat ut att jag e svensktalare med tanke på hur jag hittar på namn på karaktärer, jag är skitdålig på att hitta på namn och det märks. Jag har aldrig hittat en svensk vore-historia på nätet, men det finns på många andra språk.
spanxthanx
Been posting for a bit

Postby Throku » Mon Jun 10, 2019 6:08 pm

Problemet är inte språket, problemet är vårt vänservridna etablissemang som gör allt för att döda språket. Svenska är faktiskt ett väldigt rikt och nyanserat språk, men begagnar du dig av de termer och ord som lämpar sig så skriker varenda skolfröken och ordbehandlingprogram att du använder ålderdomligt och obsolet språkbruk. Nej numera ska allt vara lättsmält och banalt, kan inte en treåring förstå, så ska du göra om och simplifiera.

EDIT: På ta om vore, inte många språk har ett riktigt ord för fenomenet, men svenka har "Sluka", som så vitt jag kan avgöra i nästan samtliga fall jag stött på det har mer eller mindre samma innebörd som "vore". Vargen slukar ju rödluvan hel, bl.a.
Throku
May I take your order?

Blog: View Blog (7)

Postby Mecho » Mon Jun 10, 2019 8:34 pm

spanxthanx wrote:Skulle jag ta och skriva nått här då, jo jag tänkte fråga er som skriver historier/storys här på siten en fråga, tycker ni också att engelskan är mer uttrycksfull än svenskan? Jag menar att man har fler synonymer att välja mellan, synonymer med olika nyans. En del har kanske listat ut att jag e svensktalare med tanke på hur jag hittar på namn på karaktärer, jag är skitdålig på att hitta på namn och det märks. Jag har aldrig hittat en svensk vore-historia på nätet, men det finns på många andra språk.

Håller med om att det Engelska språket verkar mer nyanserat, men föredrar Svenskan på många sätt. Upplever det mycket lättare att få till rätt klang i formuleringarna t.ex. (Lärde mig prata Engelska sent, och skriva ännu senare) Men Portalen, spel o.s.v. har varit bra sätt att lära sig språket på :)

Skulle vara intressant att läsa en vore fic som är på Svenska =^^=
Image
Mecho
---

Blog: View Blog (21)

Postby Naubol » Mon Jun 10, 2019 10:47 pm

Skriver tyvärr inga historier själv, men efter att ha rollspelat en hel del på både Engelska och Svenska så skulle det mer luta åt engelska. I allafall om det rör sig till vore i det^^. Annars om det bara är vanligt rollspel så fungerar vilket som för mig!
Naubol
Somewhat familiar

Blog: View Blog (19)

Postby Coldbrush » Fri Jun 14, 2019 7:31 am

Mecho wrote:
spanxthanx wrote:Skulle jag ta och skriva nått här då, jo jag tänkte fråga er som skriver historier/storys här på siten en fråga, tycker ni också att engelskan är mer uttrycksfull än svenskan? Jag menar att man har fler synonymer att välja mellan, synonymer med olika nyans. En del har kanske listat ut att jag e svensktalare med tanke på hur jag hittar på namn på karaktärer, jag är skitdålig på att hitta på namn och det märks. Jag har aldrig hittat en svensk vore-historia på nätet, men det finns på många andra språk.

Håller med om att det Engelska språket verkar mer nyanserat, men föredrar Svenskan på många sätt. Upplever det mycket lättare att få till rätt klang i formuleringarna t.ex. (Lärde mig prata Engelska sent, och skriva ännu senare) Men Portalen, spel o.s.v. har varit bra sätt att lära sig språket på :)

Skulle vara intressant att läsa en vore fic som är på Svenska =^^=

Det har kommit tillfällen då jag skulle kunna tänka mig en vore fic i svensk miljö. Speciellt om pred skulle vara något djur. Ett scenario som jag har ofta bollat med är något simpelt som en älg som kommer på en kvinna som campar, eller tex en gammal nordisk drake som vaknar till liv, och för en dialog med pred innan det leder till villig endo vore.
Coldbrush
Somewhat familiar

Blog: View Blog (34)

Previous

Return to General Vore Discussion