Svensktalare

Keep our community informed! This forum is for discussing and sharing vore-related information. Post any relevant material and/or links here, and engage in conversations!
Forum rules
This is for general discussion, if you found something you want to post, please use one of the upload forum, if you made something and want to share them, please use the work to be shared forum!

Svensktalare

Postby Talrion » Thu Feb 24, 2011 1:10 pm

Made this topic with the intention of giving Swedish speakers a place on the forum a small portion of space to speak our own language. I've taken some time to look through the forums but haven't seen much of a topic like this for us before.

Så tar jag och går över till rätt språk då.

Efter att ha gått igenom forumet lite så har man ju sett en del här på forumet som i alla fall ger lite antydan på att de talar svenska samt de man vet gör det. Men resterande? Hur många är vi här från vårt nu vintriga nordiska hemland som hittat sig hit till portalen? :)

Non-Swedish speaker: DO NOT use a translator so you can post here. If you are not a Swedish, don't bother post.
Last edited by Eka on Thu Aug 11, 2011 1:20 am, edited 1 time in total.
Reason: Edited by Eka
-- My Gallery Here
-- My Sketchbook Here Also I got an msn, but you'll have to ask me for that :3
-- Im on FA too [url=ht
User avatar
Talrion
Somewhat familiar
 
Posts: 113
Joined: Wed Jan 27, 2010 6:24 am
Location: Swedish wilderness

Re: Svensktalare

Postby Gloom » Thu Feb 24, 2011 1:25 pm

Jag stödjer Svenne-tråden. Skulle vara kul och se hur vanligt det är med vore-fetishism häromkring.
User avatar
Gloom
Intermediate Vorarephile
 
Posts: 440
Joined: Fri Mar 13, 2009 6:54 pm

Re: Svensktalare

Postby Terastas » Thu Feb 24, 2011 3:02 pm

Would I incur the wrath of everyone else in this thread if I wrote a post full of nothing but dialogue like this?
User avatar
Terastas
Cobalt Cat
 
Posts: 13157
Joined: Tue Oct 25, 2005 11:00 pm
Location: Somewhere other than the Portal.

Re: Svensktalare

Postby TheTeldar » Thu Feb 24, 2011 5:08 pm

Häj Häj. Norrlänning här some lurkat hur länge som helst. Gillar att rita på min tablet lite då och då men det blir sällan vore art. Kolla gärna in min da sida om ni vill
http://teldar.deviantart.com/

Trevligt att råkas, nu väntar jag bara på att den legendariske svartvinge ska posta :)
Yeah.
User avatar
TheTeldar
Been posting for a bit
 
Posts: 22
Joined: Thu Nov 29, 2007 12:00 am

Re: Svensktalare

Postby Sehnsucht » Thu Feb 24, 2011 5:17 pm

I thought Terestas's link was this. If there is any wrath, I insist that we share it equally. It's only fair :)

I will get out of your thread now.
User avatar
Sehnsucht
Intermediate Vorarephile
 
Posts: 610
Joined: Thu Mar 26, 2009 5:08 pm
Location: England

Re: Svensktalare

Postby Svartvinge » Thu Feb 24, 2011 5:54 pm

Här är en till svensk, fast det kanske inte är så okänt dock ^^;
Comments are like cookies... Give meh! >: )
User avatar
Svartvinge
Participator
 
Posts: 290
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:00 pm
Location: Sweden

Re: Svensktalare

Postby Naubol » Thu Feb 24, 2011 5:57 pm

Får visa upp mig som svensk själv^^ Även om jag nog inte är den mest aktiva av svenska artister här o.o
User avatar
Naubol
Somewhat familiar
 
Posts: 139
Joined: Tue May 23, 2006 11:00 pm
Location: Sweden

Re: Svensktalare

Postby Gendor » Thu Feb 24, 2011 7:00 pm

de flesta svenskarna kan man hitta på kartan över medlemmar, men ja, verkar vara mest i stockholms området.
Inside every cynical person, there is a disappointed idealist.
User avatar
Gendor
Intermediate Vorarephile
 
Posts: 382
Joined: Tue Mar 06, 2007 12:00 am
Location: Sweden (GMT+1 Timezone)

----

Postby Serabot » Thu Feb 24, 2011 7:02 pm

----
Last edited by Serabot on Sat Aug 29, 2015 4:11 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Serabot
Intermediate Vorarephile
 
Posts: 522
Joined: Fri Feb 10, 2006 12:00 am

Re: Svensktalare

Postby Talrion » Thu Feb 24, 2011 7:20 pm

Heh, god spridning på folk på medlemskartan, själv är man uppväxt i de Dalsländska skogarna (landskapet Sverige glömde ;D) men lever nu mitt i smeten.
-- My Gallery Here
-- My Sketchbook Here Also I got an msn, but you'll have to ask me for that :3
-- Im on FA too [url=ht
User avatar
Talrion
Somewhat familiar
 
Posts: 113
Joined: Wed Jan 27, 2010 6:24 am
Location: Swedish wilderness

Re: Svensktalare

Postby xamdnaa » Fri Feb 25, 2011 1:37 pm

Jag trodde aldrig att det skulle skapas en tråd för svenskar, men jag hade visst fel XD

Och ifall nån vill veta, så är jag smålänning :) Jag har en DA sida, men jag vet inte om nån är intresserad, då det mest är M/M och M/F vore ^^; ...
"We humans are like puzzles...Just like the worlds continents..."
User avatar
xamdnaa
Intermediate Vorarephile
 
Posts: 328
Joined: Mon Sep 06, 2010 2:33 pm

Re: Svensktalare

Postby Gloom » Fri Feb 25, 2011 6:13 pm

Lever också i mitten-smeten som Talrion. Dom flesta Svennar jag snackat med här verkar leva mer norrut, men det kanske är en felaktig uppfattning.

xamdnaa wrote:Jag har en DA sida, men jag vet inte om nån är intresserad, då det mest är M/M och M/F vore ^^; ...


Dela med dig av DA bara. Manliga preds är bra grejer ^^
User avatar
Gloom
Intermediate Vorarephile
 
Posts: 440
Joined: Fri Mar 13, 2009 6:54 pm

Re: Svensktalare

Postby Torminosus » Fri Feb 25, 2011 8:10 pm

Gött med en svensk tråd! Japp, ännu en svensk här, bosatt i Göteborg!
Torminosus
Been posting for a bit
 
Posts: 24
Joined: Fri May 08, 2009 5:17 pm

Re: Svensktalare

Postby xamdnaa » Mon Feb 28, 2011 10:07 am

Gloom wrote:
xamdnaa wrote:Jag har en DA sida, men jag vet inte om nån är intresserad, då det mest är M/M och M/F vore ^^; ...


Dela med dig av DA bara. Manliga preds är bra grejer ^^


Helt klart :D

Här är då länken till min vore DA sida: http://vorewhore.deviantart.com/ (Jag hoppas att det inte gör nåt att det är nästan bara är fanart...Jag ska sätta upp lite mer originella bilder snart...)

Jag kan la lika väl visa min vanliga DA sida också när jag ändå är på gång XD: http://femaledragonknight.deviantart.com/ (Jag har 2 DA sidor på grund av att jag har kompisar jag vet inte gillar vore...Så jag vill helst inte att dom får reda på att jag är en vorephile...)

Jag kan också berätta att jag är öppen för art trades och requests, så om nån är intresserad, säg till :)
"We humans are like puzzles...Just like the worlds continents..."
User avatar
xamdnaa
Intermediate Vorarephile
 
Posts: 328
Joined: Mon Sep 06, 2010 2:33 pm

Re: Svensktalare

Postby Svartvinge » Thu Mar 03, 2011 8:31 am

TheTeldar wrote:Häj Häj. Norrlänning här some lurkat hur länge som helst. Gillar att rita på min tablet lite då och då men det blir sällan vore art. Kolla gärna in min da sida om ni vill
http://teldar.deviantart.com/

Trevligt att råkas, nu väntar jag bara på att den legendariske svartvinge ska posta :)



Är inte det där att ta i lite? XD

Fast vill slå ett slag för mer svensk temade bilder bara för att - helst med tanke på den mängd franska och likande som slinker igenom ;)
Har själv min bild Badjävlar som ett steg i rätt riktning~
Comments are like cookies... Give meh! >: )
User avatar
Svartvinge
Participator
 
Posts: 290
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:00 pm
Location: Sweden

Re: Svensktalare

Postby Gloom » Thu Mar 03, 2011 9:18 am

xamdnaa wrote:(Jag har 2 DA sidor på grund av att jag har kompisar jag vet inte gillar vore...Så jag vill helst inte att dom får reda på att jag är en vorephile...)

Förståligt! Försöker också bespara mina vänner obekvämligheten att få en okonvensionell fetish förklarat för sig!

Svartvinge wrote:Fast vill slå ett slag för mer svensk temade bilder bara för att - helst med tanke på den mängd franska och likande som slinker igenom ;)
Har själv min bild Badjävlar som ett steg i rätt riktning~

Hehe. Har svårt att se en uppsjö av vore scener som endast Svenskar fattar, men jag kan ha fel! Enda jag fått förklara är min obehagliga skogsrå bild, jag tror att den legenden främst är Skandinavisk. Vilka ondkefulla legender är det egentligen som vi endast har i Sverige? Näcken? Myrlingar? Bäckahästen?
User avatar
Gloom
Intermediate Vorarephile
 
Posts: 440
Joined: Fri Mar 13, 2009 6:54 pm

Re: Svensktalare

Postby Svartvinge » Thu Mar 03, 2011 10:23 am

Hehe. Har svårt att se en uppsjö av vore scener som endast Svenskar fattar, men jag kan ha fel! Enda jag fått förklara är min obehagliga skogsrå bild, jag tror att den legenden främst är Skandinavisk. Vilka ondkefulla legender är det egentligen som vi endast har i Sverige? Näcken? Myrlingar? Bäckahästen?[/quote]


Leif loket XD
Comments are like cookies... Give meh! >: )
User avatar
Svartvinge
Participator
 
Posts: 290
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:00 pm
Location: Sweden

Re: Svensktalare

Postby Talrion » Thu Mar 03, 2011 10:27 am

Svartvinge wrote:Fast vill slå ett slag för mer svensk temade bilder bara för att - helst med tanke på den mängd franska och likande som slinker igenom ;)
Har själv min bild Badjävlar som ett steg i rätt riktning~

Blir väl att man kan ta lite inspiration från Svenska I-lands problem på det sättet ;D

Gloom wrote:Hehe. Har svårt att se en uppsjö av vore scener som endast Svenskar fattar, men jag kan ha fel! Enda jag fått förklara är min obehagliga skogsrå bild, jag tror att den legenden främst är Skandinavisk. Vilka ondkefulla legender är det egentligen som vi endast har i Sverige? Näcken? Myrlingar? Bäckahästen?

Lite knepigt med många ting från mytologi och berättelser eftersom omvärlden gjort mer internationella varianter av dem, men ser man den nordiska varianten så finns ju alver, troll, gårdstomtar, vättar, lyktgubbar, jättar, drakar, dvärgar, och de mesta man kan se inom de nordiska gudasagorna som t.ex lindormen. Frågan är väl hur man kan göra dem "mer försvenskade". :3

Tillägg: Eller så kan man se på djur vi har som är ovanligare på andra platser? Tror nog fransmän och tyskar tycker älgar är nordiskt ^^
-- My Gallery Here
-- My Sketchbook Here Also I got an msn, but you'll have to ask me for that :3
-- Im on FA too [url=ht
User avatar
Talrion
Somewhat familiar
 
Posts: 113
Joined: Wed Jan 27, 2010 6:24 am
Location: Swedish wilderness

Re: Svensktalare

Postby Gloom » Thu Mar 03, 2011 10:35 am

Svartvinge wrote: Leif loket XD

ARGH! Det är en obehaglig mental bild.

Talrion wrote: nordiska varianten så finns ju alver, troll, gårdstomtar, vättar, lyktgubbar, jättar, drakar, dvärgar, och de mesta man kan se inom de nordiska gudasagorna som t.ex lindormen. Frågan är väl hur man kan göra dem "mer försvenskade". :3


Sant, om man ser tillbaka till de riktigt gammla sagorna så är ju Asa-tron full med potensialer i form av magikunnigt folk och stora varelser. Nidhögg, Fenrisulven etcetera....
User avatar
Gloom
Intermediate Vorarephile
 
Posts: 440
Joined: Fri Mar 13, 2009 6:54 pm

Re: Svensktalare

Postby Erebus » Thu Mar 03, 2011 11:18 am

Skogsrå for the win!
Erebus
Somewhat familiar
 
Posts: 65
Joined: Fri Aug 17, 2007 11:00 pm

Next

Return to General Vore Discussion

Who is online

Users browsing this forum: alegalaxy123, Aochs, Bing [Bot], BorealTales, redFast42